1. Przeładownia mogła przyjąć jednorazowo 80 barek. Fot. ze zb. MKZ.
1. Przeładownia mogła przyjąć jednorazowo 80 barek. Fot. ze zb. MKZ.
1. Przeładownia mogła przyjąć jednorazowo 80 barek. Fot. ze zb. MKZ.
« 1 z 3 »

Pierwsze parowce z barkami przypłynęły do Poznania w 1883 r. Funkcjonujący wówczas port był niewielki i skromnie urządzony. Aby zwiększyć jego obroty i jednocześnie dochody miasta, postanowiono go zmodernizować. W 1902 r. rozpoczęto więc budowę wielkiej przeładowni, ciągnącej się wzdłuż ul. Szyperskiej. W porcie znajdowały się dźwigi i żurawie, hale, bocznica kolejowa, spichrze, prywatne magazyny i kapitanat. Dzięki tej inwestycji, Poznań zmienił się w dynamiczny ośrodek wymiany handlowej.

Brama Poznania z lotu ptaka
×